16 August, 2012

Home » » Gagap, Juling, Sengau

Gagap, Juling, Sengau


Assalamualaikum wbt,
Salam akhir-akhir Ramadhan, macam mana pose korang kawan-kawan?
penuh?
tak penuh? oh gegurl, ok aku faham. hehe
tak sangka kan dah nak raya kita ni,
sekejap je berlalu,
tup tap tup tap, tadaa dah boleh makan pukul 10 pagi.

terdetik time 4.25 am ni untuk aku update blog,
kebetulan laptop akak aku ada kat bawah,
alang-alang tu terus bawak naik bilik then mula menaip,
repair shoutbox yang buat hal semua tu.

tadi aku pergi main futsal dengan kengkawan tempat kerja,
balik agak lambat,
nak tidur kang kok tak terjaga sahur kang,
cik gegurl pun tengah mimpikan aku, heh!
dah takda benda nak buat,
apa lagi menuntut idea yang dah lama ada.

okeh cukup untuk intro kali ni,
panjang pulak. hee.

x tau nak letak pic ape :-p
berbalik pada tajuk,
kenapa gagap? kenapa juling? dan kenapa sengau?
yang jadi tajuk untuk entry aku kali ni.

perasan tak geng,
movie or drama sekarang ni banyak menjadikan
isu-isu gagap, juling dan sengau ni sebagai benchmark depa?
memang tak aku nafikan sebelum ni,
jujur aku kata aku pun tergelak bila ada scene's terutama tang sengau.
sumpah lawak.

tapi,
ermm satu hari tu aku dok-dok dalam bilik,
aku terbayang-bayang,
selama ini aku gelakkan insan-insan yang tak bernasib baik,
mereka dijadikan bahan lawak.
sedangkan insan-insan ini tak mintak nak jadi macam tu.
siapa mahu kan?
dan tiba-tiba dijadikan bahan untuk menghiburkan hati orang.

bila ditayangkan di tv, wayang or whateveeer,
dalam berjuta orang dok pecah perut tergelak,
ada insan minoriti yang terdiam membisu menahan malu dan sebak di dada.
kelemahan mereka digelakkan oleh orang lain termasuk aku.



tapi sekarang aku dah sedar,
so disini saya dengan penuh keinsafan,
ingin MEMOHON MAAF & AMPUN,
kepada adik, abang, kakak, pakcik dan makcik
yang tergolong dalam golongan yang saya sebutkan ini.
kerana telah menghina secara tak langsung kamu semua.

waktu itu aku jahil lagi,
yang tahu hanya nak seronok jer,
padahal tak tau ada hati yang terluka, perh.

selama ni,
kita disajikan dengan fatimah juling la, bedah gagap la ape la,
scene-scene sengau yang memang menghiburkan,
tetapi disebalik semua itu kita menghina ciptaan Allah,
sumpah aku tak nak buat lagi.

kepada korang semua yang kat luar tu,
yang pernah menggelakkan @ menghina insan-insan ini,
walaupun sekadar senyum,
aku menyeru korang untuk memohon maaf secara terbuka,
nak pergi carik sorang-sorang mau keras nanti.
dah nak raya ni, kang tak seronok raya korang kang, haaa.



TERUTAMA kepada pengarah-pengarah filem,
yang pernah buat scene, or movie yang terang benderang
menghina depa semua ni.
aku nak korang buat secara terbuka, masuk tv, aku tak kira!

so apa lagi,
pergi buat permohonan maaf cepat,
aku dah buat dan hopefully diterima,
teringat ayat kawan aku

" satu hari nanti korang ada anak jugak"

p/s: peminat rosalinda aku ni. ngeng
www.tips-fb.com