03 July, 2012

Home » , , » Italiano! Vaveng!- part 1

Italiano! Vaveng!- part 1




Final Euro 2012
Spain vs Italy.


antara game final paling terhampeh penah aku tengok,
you know what, it's final ok, FINAL, ataupun bahasa Malaysia nya Perlawanan Akhir.
dan sepatutnya game tersebut sangat-sangatlah menyegar bugarkan mata-mata
yang menengok dengan perlawanan yang superb!


tapi apa yang terjadi??
arghh durjana,
Itali dengan taktikal yang sangat tak menjadi.
Spanish dengan passing here, passing there, turnback passing, passing dan passing.
Panngg!
Boring game.!


Siapa kata Spain main cantik?
sebab apa cantik? sebab main macam Barcelona?
heii heii,
Barcelona main cantik sebab ade Lionel Messi yang melajukan game,
Yang melincahkan game.
Ade Dani Alves yang membuat larian yang laju-laju
ditambah dengan lagi Xavi Harnandez dan Andres Iniesta yang terkenal dengan
Accurate passing yang perfecto.
Tapi Spain?  damn.
sebab tu aku tak sokong Spain, walapun hakikat aku suka Barcelona dalam CL.




dan entry kali ni aku buat dua part,
sebab bila aku buat entry kutuk mengutuk sesuka hati aku ni (tapi ada batas la)
aku akan menaip paaaaaaaaaaaaanjang sangat.
sebab aku akan tulis apa yang aku rasa disaat aku menonton
Final Euro 2012 yang terhampeh.


Bukan sebab aku sokong Italy,
Sebab aku harapkan game yang menarik,
Berpunca dari kesilapan tektikal yang dibuat oleh management Italy.


waahh!!
dah macam pengulas sukan terkerek dunia Rizal Hashim-dengan izin astro arena.
hakhak sory bro, tapi memang kau tak best.
idea ada penyampaian je pui sikit. 
iklan kejap.


aku tau sangat lah,
kalau kau betul-betul soccer men/women
kau akan cakap game final tu memang sangat tak best.
antara
Spain vs Italy Euro 2012.


tapi tak mengapalah,
kalau kau sokong spain, aku kena hormat,
kalau kau sokong italy aku pun kena la hormat pilihan korang ye tak.


okeh,
berbalik pada poin utama dalam entry ni,
hehehe, kat atas tu semua introduction je,
amacam intro aku? 10Markah ada tak en.Rizal Hashim? hoho.


so entry kali ni aku nak mengulas sikit ataupun dengan lebih tepat,
mengolah apa yang berlaku pada skuad Azzuri sebenarnya,




hehehe,
tertaip kat google "Italy Euro 2012 fans" plak.
hehe.


erm okeh,
apa yang terjadi sebenarnya? tunggu part 2 lah.
dah panjang da ni.


sekian. ngeng!


vaveno italiano. sambil tunjuk simbol "jom makan"! www.tips-fb.com