23 June, 2012

Home » , , , » Peluh-Peluh

Peluh-Peluh


heii heii heii what's up dude,?
apa habaq kawan-kawan? lama kan tak update blog ni ;-)
hehe
sekarang ni tengah cuti sem, ada kawan-kawan aku yang dah habis,
ada jugak kawan-kawan yang masih terkial-kial mentelaah, termasuk aku sekali,
aptb betul, hek tuii..!

***
dah 2 minggu aku stop mengeluarkan peluh,
biasalah kan, exam season ni, malasnya tu tahap cipun.
bukan apa nak jimat energy untuk beradu tenaga, huhu
tenaga untuk study.



aku tulis entry ni,
erm bukan nak cerita aku pegi jog dekat kompleks sukan paroi semalam,
(haa da cakap da pun)
bukan jugak nak tunjuk kerajinan aku untuk exercise masa kat UM tu,
kadang-kadang sorang, kadang-kadang berteman.
kadang-kadang jogging, badminton, dan kandang-kandang bola. heh

pagi tadi,
entah tiba-tiba aku teringin nak tengok rancangan kat RTM1,
Selamat Pagi 1Malaysia, huu 1 Malaysia beb, untung laa, kau ada?
lepas je introduction bagai semua tu,
si pengacara lelaki berkepala botak tak bapa nak hensem tu,
membaca sekali imbas apa yang terkandung dalam Utusan Malaysia.




agak-agak kau orang nombor berapa diantara 2.6juta tu?
aku rasa aku nombor 2.59juta kot.
sampai bila beb nak tengok statistik ni meningkat?

tak kesian ke tengok laki/bini kau orang nanti nak jaga korang yang
kaki belah kanan dah tinggal takat lutut je?
hari-hari nak cuci, hari-hari kene cucuk ubat.

kesedaran kena ada dalam diri korang dan aku,
macam mak aku, ada darah tinggi,
sebab tu kadang-kadang bila aku balik cuti,
aku bawak mak, akak-akak n adik aku pergi bersukan,
mak aku tak lari pun, just berjalan je, cukup laa, asalkan ada pergerakan darah
dalam badan korang.

ada orang kata,
"duk bandor boley la, ada kemudahan"
"oghang kayo boley la, sey miskin
adoyaii.



bersukan ni sedara, bukan hanya pada jogging, bola dan sebagainya,
duduk kawasan bandar, mungkin paling sesuai jogging,
duduk kampung lagi best apa, ada pokok banyak,
kau takmo jog?
kau turun naik pokok tu 10 11 kali, dah cukup.

small d matter, cuma nak tak nak je beb,
aku kalau malas nak lari, aku men skipping kat belakang rumah,
apa susah.

kau bz?
takkan sepanjang masa kau kerja,
kalau korang nak tau,
dari pagi sampai kepetang korang kerja,
malam tu cuba korang pergi exercise n balik tidur.
esoknya kompem korang rasa segar bugar.

malu?
mana satu kau nak malu,
malu sebab exercise ke? malu sebab 5 ibu jari kaki kau takda?

pada aku, kau makan la selagi kau nak makan,
kau hisap rokok? hisap la,
yang penting kau kena cover balik apa yang masukkan dalam badan kau tu.

kau makan mcD,
pastikan kau exercise setaraf dengan harga mcD tu,
make it simple.
gaya hidup sihat ye kawan. :-)

p/s: sori pada siapa-siapa yang terasa, entry ini bersifat general. www.tips-fb.com