24 August, 2011

Home » , , , , , , , » ego dan lelaki

ego dan lelaki

Assalamualaikum wbt,
Apa habaq? sehat? Alhamdulillah merasa jugak sampai part terakhir dalam bulan Ramadhan.
Macammana Ramadhan kita?
Kalau tanya macamana persediaan raya kompem dah siap korang semua.

Takmo intro memanjang,
Semenjak aku berkerjaya di Pizza ni,
Aku ada kenal sorang minah ni yang dah bengang kat lelaki tahap worst,
Point nak bantai lelaki mesti word EGO, yeee EGO,

ego dan lelaki,
Kau bawak la mana-mana memang takkan dapat dipisahkan,
Nak-nak kau bantai borak pasal ego dekat gegurl yang baru frust menonggeng,
Memang tak lari.
Diskriminasi gender betul la.

muka penuh keegoaan.

Ciss lelaki ke perempuan ni? jebon betul,
Ni kalau bertumbuk dengan aku mahu patah gigi graham der.

Berbalik pada tajuk EGO DAN LELAKI tadi,
Kenapa perlunya ego didalam diri lelaki?
Yer menjaga maruah diri,
Kenapa?
Bukan menjaga maruah diri daripada ditebuk tupai teruna beliau,
Tetapi daripada diperkotak katikkan.

Cuba korang tengok lelaki yang senang kena nganjeng,
Apa orang suruh semua dibuatnya,
Langsung tak nampak sifat membantah @ ego.

Sebagai seorang lelaki maskulin, eceeehh,
Aku tak rela melihat kaum sejenis aku di peralatkan dan dipersalahkan 
Dengan ayat EGO.
Ayat skema gila, cinabeng betul.


Bagi cik-cik awek diluar sana,
Tolong jangan salahkan ego,
sebab?
Ego hanyalah sekeping ayat yang korang boleh tengok
Boleh jumpa kat kamus DwiBahasa sama kamus DewanBahasa.


Salahkan lelaki,
Mungkin kadang-kadang sebagai manusia biasa,
Kekhilafan biasa terjadi,
Salah silap sikit tu alaahaaiii jangan la nak temper bebenor.


Lagipun korang blame lelaki dan ego ni bila korang
heart broken je kan? kan?
Eleehh trick korang cik awek di hujung jari aku jer la,
Hakhak.


Macam hindustan pulak awek kat atas ni




Korang takkan la tak kenal sifat lelaki ni macammana?
Memang sikap dia tak suka di arah-arah,
Tambah-tambah korang suruh buat benda yang memang tak kena dengan jiwa.

Macam aku ni,
Memang aku pantang tengok lelaki pakai baju pink,
Tiba-tiba awek aku a.k.a kristine hermosa suruh pakai,
Memang aku clash terus la.

Itulah kehidupan der,
Kena saling memahami,
Tapi kadang-kadang memahami tu memahami jugak,
Gaduh-gaduh jugak.

Yang penting sikap bertolak ansur,
Tapi kadang-kadang asik mengalah je,
Naik kepala pulak?

Ceeiitt apa pun tak boleh.
Senang cerita memandai la korang.

ayat diskriminasi : lelaki dan ego tak boleh dipisahkan.

macam cik awek takda je kan sifat tu?
haha. 
www.tips-fb.com

10 comments:

jehanfrhin said...

ego dan lelaki.. lelaki dan ego.. dah macam aur dengan tebing..hahaha.. ops.. terlebih sudaa~ =P

bukan semua situasi lelaki kena ego.. kadang2 perlu jugak turunkan sedikit keegoaan tu untuk kemaslahatan bersama..

Ummi_Rosalicious said...

ego dengan manusia memang tak dapat dipisahkan...bukan lelaki sahaja...rasanya semua orang ada ego tapi di paras normal.. hehehe~

ZWAN SABRI said...

mmg x dinafikan yg ego lelaki ni tinggi tapi zaman la ni, ramai jer pompuan yang ego lagi tinggi drpd laki.. almaklumlah, lani ramai pompuan yg lebih pandai, lebih kaya, n lebih berpangkat drpd lelaki.. HUHU


MySuaraBlog: Awas Lelaki Berumur 15-25 Tahun

My Journey said...

Tak berbau syurga lelaki yang dayus. Dayus tu...maknanya dengar cakap perempuan (isteri).Ini bukan ego tapi perintah Allah. Untuk duduk dalam status ini kena berilmu dan beriman. Inilah sebenarnya ego lelaki yang sepatutnya jadi pemimpin, memimpin wanita. Masaalahnya berapa ramaikan lelaki yang berilmu dan beriman?

asnizaziz said...

lelaki lebih ego drpd pompuan..sekian

buDAK keCIK said...

kena pandai2 cover la ego tuh. kdg2 ego bley makan diri tahu. prnah dgr x, ego ni salah satu sifat syaitan..

Lizzie Yasmin said...

eleh ppuan pun ada ego jugak.. Lelaki salu ego bila bab perasaan dan kekuatan fizikal, mesti tak nak kalah..

c Kartun said...

susah nk komen niehh..
tapi kebnyakan lelaki memang ego!
x d nafikn sgelintir p0mpuan pon adew yg ego tinggi..
huhu pape p0n..salam kenal..thnks add ^_^v

Mss Ieza said...

Mr Journey..sokong ^^
kalau iman dan akal dijadikan tunjang dalam kehidupan masalah ego ni tak akan timbul tambahan lelaki ni adalah pemimpin dalam keluarga :D

cik kartun said...

salam aidilfitri..
sebelum pulang ke kamp0ng tu jom singgah http://nurais-luahanhati.blogspot.com/2011/08/ingat-orang-tersayang.html