24 January, 2011

Home » Tidurlah Wahai Anak

Tidurlah Wahai Anak

music first




Dulu-dulukan,
Ada seekor kucing ni,
Kucing ni comeeeell sangat,
Nama dia Remy.



Remy ni kan yang,
Dia suka tolong binatang lain,
Remy tak kisah,
Remy tolong tak harap apa-apa.

"dia tolong apa yah?"



Macam-macam dia tolong,
Pernah suatu hari tu.
Ada sekor monyet ni,
Nama monyet ni Apek.


Dulu kan yang,
Apek ni benci sangat dengan Remy ni,


"yah oo yah,,
 Kenapa,,,kenapa monyet tu kan,,monyet tu benci kucing tu? "


Sebab,
Apek si monyet ni,
Kayaa sangat,
Dia ada baanyaakk kilang pisang.
Tapi Apek ni sombong orangnya @ binatangnya,
Tambah lagi tak hensem lak tu.


"oowwwhhh,,"


Semua binatang tak suka dia,
Tapi Remy?
Remy walaupun tak kaya,
Tapi dia baik,
Kan dia suka tolong binatang,


"haa nanti bila sayang da besar sayang kena selalu tolong orang"


Semua binatang suka Remy,
Tu yang Apek tak suka Remy.


Suatu hari tu kan,
Si Remy ni laapaarr sangat





Tengah Remy carik makan kan yang,
Tiba-tiba dia dengar ada binatang jerit
"tolong,,,tolong"


Rupa-rupanya,
Si Apek ni tadi mintak tolong,
Tandan pisang himpap kan badan dia.


"haa padan muka dia kan yah, jahat sangat"
" isshh tak baik cakap camtu, "


Sebab kan Remy ni suka tolong binatang,
Dia pun tolong la Apek,
Walaupun Remy tau Apek benci dia,
Remy tetap tolong Apek dengan ikhlas.


Disebabkan terlalu malu,
Apek terus insaf,
Mula dari tu Apek dengan Remy jadi kawan baik.

"lepas tu kan yang,,yang,,,owwhh yaangg "


" zzzzz...zzzzz...zzz "


" laa tido dah anak aku ni,,eerrmmm "


******************************************

Itulah hidup,
Biar kita dibenci,
Biar kita dihina,
Jangan kita membenci,
Jangan kita menghina.


Pasti orang suka akan kita.


Hari ni kita tolong orang,
Esok lusa siapa tahu?
Orang lain tolong kita pulak.




P/s: aku tak dapat tido, so tulisan ikut mood tak boleh tido.
p/s: aku tak mau jadi bapak lagi,,kekeke
www.tips-fb.com

37 comments:

Seimura said...

apehal aku terbayang si remy ishak bila baca cerita ni (nama remy).

Tuan Penasihat said...

sangat setuju. teringat kat anak pulak.

Ana Johari said...

ekekeke...igt nk jd bapak da.

erm..biarpun dibenci dihina kta terima je..n y pntg kena mmaafkn.

buDAK keCIK said...

ni la hidup. ade yg syg kita dan ade gak yg benci kita. tp ak x kisah pn kalu dorang nk bnci ke syg ke.

yg pnting, ak xnk sakitkan hati org. insyaAllah.

weyh, anak ko name ape? cam comeyl je. kuikui

::nuRuLaDHar:: said...

betul...sgt betul... =)

cumil jek anak tu.. =)

nabilah said...

dah xde cte minyak dah hehe

aliesha kirana said...

erk terus penin kepala... (-_-")

Fadzli Amir said...

hehehe...lumrah alam, akan ada org yg tak suka kat kita..tapi jgn cepat melatah la...

shahsyaz said...

walaupun sy bce tergelak2...

tp, awk berjaya menyampaikan mesejnye...

hehehe, suke entry neh..

hans said...

yups
aku sokong tu
biar kita buat baik dengan ikhlas dan jangan simpan rasa benci kita kan atau mempengaruhi orang lain untuk benci orang yang kita xsuka
nice story
aku suka baca

Korang Ada Petua Hilangkan Masalah Bibir Pucat?Kongsikan!

si para para said...

walaupun ni cerita monyet ngan kucheng, tapi ada pengajaran..

memang best.

Bob Merley said...

camtu je? aku ingatke apek mati last2 cerita. ceh

biskut said...

tetap ada mesej yang jelas....

penghinaan itu berbentuk sementara...

syafeeqa said...

glamour nama dia. remy~~~.

hahaaa.

best urh..bedtime story.

amira afiqah bt mohd yusof said...

hik3.syok2..

shida mj said...

a'ah lah nama kucing tu glamer..
klu kucing betina letak nama maya karin pulak..hihi

nulhazwany abdul malik said...

hehe susah nak jadi macam remy ni...
bkn senang ..^^

macam citer nur kasih. ahaha

Mawar Merah said...

Bgusnye. Jrg jmp parents yg citer2 kt anak sebelum tido.

KUREKURE COMEL said...

best2...hehehe

cemomoi said...

ada sapa nak tolong blanja aku tengah hari ni?

Black_roses92 said...

hehe,,mcm cite tikus dgn gajah je..

hans said...

lok
nak minta tolong hang vote check

Vote Hans Bernombor 10 Diruangan Komen

whitecappuccino said...

ya..tolong menolong amalan mulia

bighagenjo said...

e eh, tetido aku baca.

DuniakuAbstrak said...

motif bercerita kat anak mmg nak bagi dia tido, kalau tak sampai ke subuh la tak berhenti..haha

Rama2Ungu said...

hohohoh....citer tak habis..tu mesti takda idea dah la tu..kikikiki...

tolong menolong tu kan amalan mulia..

FATIN SYAFIQA said...

Haha boleh lak taknak jd bapak da

melatidaisy said...

melatidaisy like this ;
"biar kita dibenci
biar kita dihina
jangan kita membenci
jangan kita menghina"

p/s: lagu 4 dis entry sgt best.two thumbs up !

YOUsoF said...

Adakah Remy Ishak jugak sebegitu?.. hehe

maafkan orang lain kita lagi lega kan.. ;)

Sara Hanny said...

comelnya gamba kucing.geram nak sepak.hahaha

CuteOven said...

salam ziarah...keut2 anak kucing tu...slmt brkenalan..

mR.sYaH said...

perbuatan jahat xsemestinya dibalas dgn jahat..

marina anakcikbob said...

kamu kena tag dalam contest..

http://akuanakcikbob.blogspot.com/2011/02/aku-dia-vintage-contest.html

Anonymous said...

[url=http://viagraboutiqueone.com/#wfoiv]cheap viagra[/url] - viagra online , http://viagraboutiqueone.com/#yxtxb viagra 100 mg

Anonymous said...

[url=http://buyonlineaccutanenow.com/#vwrdf]accutane 5 mg[/url] - order accutane , http://buyonlineaccutanenow.com/#lfvgs accutane cost

Anonymous said...

Hi, ventolin online no prescription - buy ventolin online no prescription http://www.adjustabledumbbellsforsale.com/, [url=http://www.adjustabledumbbellsforsale.com/]purchase ventolin online [/url]

Anonymous said...

4, Terbinafine Generic - buy terbinafine tablets online http://www.lamisilfast24.net/, [url=http://www.lamisilfast24.net/]Order Lamisil [/url]