25 January, 2012

Home » , , , » magical of L.O.V.E

magical of L.O.V.E

music first



bila sebut l.o.v.e semua orang suka,
dari kecik, remaja, dewasa, tua-tua pun suka.
Sebab? ia lumrah kehidupan.

Tetapi l.o.v.e membawa maksud yang berbeza mengikut peringkat umur,
kalau kita budak-budak kecik, kita anggap l.o.v.e tu kasih sayang dari ibu bapa,
kalau remaja kita dah mula ada perasaan untuk mencari teman,
tapi zaman remaja adalah zaman pramatang,
kita still perlukan l.o.v.e dari ibu bapa, cuma kita je yang tak berapa nak perasan.



Bila kita dah melangkah ke alaf @ zaman dewasa,
kita dah mula memikirkan something yang lebih advance.
Peringkat ni kalau korang tak matang lagi tak tahu la nak cakap apa, heh.
matang = disesuaikan mengikut peringkat umur
Sebab zaman dewasa ni lah masing-masing mula mengatur langkah
Memikirkan masa depan,
atur dulu, orak belum lagi.

Tua? haa ni aku tak rasa lagi la,
Tapi berdasarkan pengamatan aku, aku rasa peringkat zaman tua ni,
l.o.v.e lebih bermaksud kepada perhatian anak-anak dengan cucu-cucu.
Sebab zaman kegemilangan mereka dah ditinggalkan,
sampai masa untuk orang yang pernah mereka l.o.v.e pulak untuk l.o.v.e diri mereka.

okeh cukup intro kali ni, lama sangat aku tak menaip kat econpolics ni,
then sekali tulis intro mesti nak memanjang kan?
lagu kat atas pun patutnya tak sesuai letak situ,
tapi aku dah maleh nak alihkan, so layan je.

****************************************

magical of l.o.v.e



"magical = menampakkan sesuatu yang ada padahal sebelumnya tiada"

cuba korang bayangkan tanpa l.o.v.e masa kita kecik?
agak-agak jadi orang tak kita masa besar?
kalaulah mak ayah aku dulu mengabaikan aku,
aku tak rasa waktu&ketika ini aku boleh menaip perkataan yang korang tengah baca ni.
Mungkin time ni kalau ketiadaan l.o.v.e aku tengah merempat tepi-tepi jalan.

"That's the Magical of Love" yang kau takkan dapat dari mana-mana.

cuba korang imagine balek, atau korang bayangkan balek,
sebelum dan selepas korang di l.o.v.e oleh someone,
Macammana condition diri korang dalam keadaan "sebelum",
Dan macammana pulak dalam keadaan "selepas"?

mesti banyak perubahan kan?

kalau "sebelum" phone korang takda lah melekat sangat dengan tangan,
then "selepas" tiap masa berpegang je phone korang.
aku tak la, korang je, hekhek.
Pastu dulu tak pernah pulak korang senyum-senyum depan fon,
then tetiba korang ikut perangai orang gila senyum sorang-sorang.
haa ni lah contoh satu daripada "magical of l.o.v.e" yang membuatkan korang ikut
perangai orang gila.



Kalau "sebelum" korang rasa macam tak perlu l.o.v.e ini semua,
tapi sekali korang dah rasa,
"selepas" tu baru korang mengerti,
Mula daripada tu korang belajar macam-macam,
"how to respect other people", korang mula belajar apa itu "dihargai & menghargai".

Korang tak rasa "dihargai" ke bila mendapat l.o.v.e dari someone terutama
ibu bapa korang? sebab tanpa semua tu korang takkan jadi 'orang",
so macammana korang "menghargai" ibu bapa korang?
banyak sangat word "korang" kat sini plak.

banyak perkara berubah bila korang rasa di l.o.v.e oleh seseorang,
daripada yang banyak negatif berubah ke daripada seseorang yang positif,
walaupun tak banyak yang positif tetapi at least ada perubahan,
perubahan kearah kebaikan.

kalau perubahan kearah negatif?
maknanya bukan l.o.v.e yang korang carik,
Korang cari something yang lain tetapi menggunakan perkataan l.o.v.e 
sebagai pengantara.

l.o.v.e mengajar kita erti syukur,
kerana kau akan terima seadanya orang yang kita l.o.v.e kan tu,
Haa explanation untuk "syukur" tu kau baca ayat kat pic bawah ni.




**************************************

banyak lagi yang boleh nak dicakap,
cuma idea kat otak aku ni je yang tak berapa nak banyak.
huhu.

rasanya ni entry yang pertama genre dia lain macam sikit,
kalau nak dibandingkan dengan entry-entry yang lain.
Mungkin aku ni perlukan pembaharuan ye tak?
asyik kat takok lama je, itu yang idea berhabuk-habuk taknak keluar.

www.tips-fb.com

4 comments:

dayah said...

love tu skop dia mmg luas..pandai kau la nk bhgikan kasih syg od Allah, mak abah..dearest love..okbai kire bagusla ko da ada publish entry..

+qasih nadira+ said...

cinta itu buta...lama x jalan sini~amik angin sat~

Cik Senyum ツ said...

magical of love --> orang yg tak buta pun bole jdi buta :)

missya ツ said...

nice! :)