07 August, 2013

Home » » Stress Management

Stress Management


halluu walluu..!! ups, Assalamualaikum wbt ;-)
hai gengs, ape kabor?
macam mana pose? diam-diam pose dah sampai penghujung.
fuhh esok rayo beb.!! rayo rayo! hakhak.

Tapi malangnya gua takdok idea nak story pasal raya la beb,
Walaupun sekarang ni gua, kejap kejap! tukar lah gua = aku,
walaupun sekarang ni aku tengah dengar lagu raya Jay-Jay,
forever alone didalam opis. eden sopi. hoo

harini gua, eh gua lagi. tajuk harini "stress management" @ "pengurusan tekanan" (dats y i wrote in english)
aku nak kata, nak cerita takdalah sangat,
nak bagi info pun jauh kelaut. entah la gua pun tak berapa nak pasti. eden poning.


aku sure sangat sangat, yang korang, korang n korang pernah rasai stress or tekanan?
aku taknak tanya betul atau tak, sebab memang betul.
orang gila je takda stress aku rasa.

cuma yang bezanya adalah cara orang tu menguruskan @ manage stress ye tak?
orang ni lain, aku lain, kau pun lain. betul?
ada yang dengan hantuk kepala kat dinding, ada yang dengar lagu, ada yang pergi menjerit.
dan yang paling afdal dengan mengambil wudhu' dan solat. Alhamdulillah, :-p

aku pun pernah kena jugak stress ni dulu, macam-macam punca,
hal kerja, hal study, hal bila nak dapat berat badan ideal. tu suma mengakibatkan stress.
then how i manage it.? aku suka dengar lagu esp lagu-lagu sentimental ni sikit.
slow music dalam erti kata lain.
as example, aiceh.!



aku taruk headphone sampai takda bunyi lain datang,
pasang 95% volume. 100% melampau okei. gua port atas katil then layan sampai terlelap.
bangun-bangun je aku "krookk..!! krookk!!" letup-letupkan leher dan pinggang aku.
fuhh nikmat.!
lega sendi beb.

tapi sebelum aku terlelap,
biasanya sambil layan lagu tu, aku dok layan feeling la,
geleng-geleng kepala,
hentak-hentak tangan kat katil (ikut rentak),
tangan buat style tengah main guitar ngan drum,
sampai aku rasa memang aku dah nak terlelap, aku cabut cepat-cepat, terus zzzz.

korang macam mana pulak??

dan sekarang,
apa motif aku tulis entry ni? ape motif?? arghh..!! stress.! hakhak

Selamat Hari Raya kengkawang
apa? nak mintak maaf kat aku?  apa salah kau? hehe, sila buat list :-p


p/s: gua tak berapa selesa guna word aku la kali ni. duno y. :-s
www.tips-fb.com